Nederlanders worden regelmatig gebeld door partijen die iets proberen te verkopen. De meeste mensen zitten hier niet echt op te wachten. Toch is telemarketing voor veel bedrijven belangrijk. Probeer jij ook regelmatig iets aan de man te brengen via telemarketing? Dan is het natuurlijk niet leuk wanneer mensen je constant afwijzen. Om meer succes te behalen op het gebied van telemarketing, bieden wij jou de helpende hand. Wij geven jou en andere websitebezoekers in deze tekst drie gouden tips voor effectieve telemarketing.

telemarketer1

Bel nooit zonder plan

Veel telemarketeers maken de fout om mensen zonder enige voorkennis op te bellen. De kans dat je dan succes hebt, is natuurlijk bijzonder klein. Je weet immers zelf niet eens goed wat je moet verwachten. Daarom is het ontzettend belangrijk dat je altijd een plan opstelt voordat je daadwerkelijk start met het benaderen van mensen via de telefoon. In dit plan zet je onder meer wat je doel is en hoe je dit denkt te bereiken. Wanneer je jezelf eerst goed inleeft in de situatie, het product en de doelgroep, wordt de kans van slagen al een heel stuk groter!

Argumenten weerleggen

call center agentBen jij telemarketeer? Dan probeert een groot deel van de mensen die jij benadert je zo snel mogelijk af te schepen. Zij gebruiken allerlei argumenten om een product maar niet aan te hoeven schaffen. Wanneer jij deze argumenten kunt weerleggen, wordt het een stuk aannemelijker dat degene aan de andere kant van de lijn het product gaat kopen. Voel het gesprek altijd goed aan, want je wilt natuurlijk niet dat jouw argumenten zorgen voor een geïrriteerd gesprek. Zorg er dus altijd voor dat je niet dwingend of agressief overkomt, maar blijf altijd vriendelijk.

Weet wat je verkoopt

Als telemarketeer is het natuurlijk van belang dat jij weet wat je verkoopt. Bel jij bijvoorbeeld bedrijven op om verkeer voor hun website te kopen? Dan moet je natuurlijk wel weten wat dit websiteverkeer precies voorstelt. Komen er bijvoorbeeld meer websitebezoekers? Hoeveel moet je ervoor betalen? Is er ook goedkoop websiteverkeer? Dit zijn maar zo een aantal vragen die het bedrijf jou zal stellen. Verdiep je dus altijd goed in de materie. Wanneer jij op alle vragen een duidelijk antwoord weet te geven, is de kans een stuk groter dat jij ook daadwerkelijk websiteverkeer verkoopt.